Podnikateľské prostredie sa zmenilo a v nasledujúcich rokoch sa bude meniť ešte viac. Niektoré tradične silné trhy sa oslabili, zatiaľ čo iné narástli, kultúrna a geografická vzdialenosť medzi ľuďmi mizne, politické rozhodnutia ovplyvňujú podnikanie viac ako kedykoľvek predtým, inovácie a orientácia na trh sa má stať kľúčovou pre spoločnosti, ktoré chcú byť konkurencieschopné. Ako sa s tým vysporiadať a ako zvládnuť jeho výsledky, predstavuje veľmi dôležitý problém pre akademických pracovníkov, ako aj odborníkov z praxe. Účelom 10. výročnej globálnej obchodnej konferencie 2019 v Šibeniku (Chorvátsko), na ktorej sa stretli zástupcovia krajín USA, Čína, Rusko, Nemecko, Brazília, Slovensko, Španielsko, Izrael, Chorvátsko, Česko, Thajsko, Južná Afrika a Bosna a Hercegovina, bolo poskytnúť výskumné fórum medzi akademickými výskumníkmi, doktorandmi a odborníkmi zaoberajúcimi sa získavaním poznatkov o podnikaní v turbulentnom prostredí a ako tieto problémy súvisia s podnikateľskými výzvami v globálnej ekonomike. Táto konferencia poskytla príležitosť na interdisciplinárny prístup k tejto otázke z hľadiska marketingu, financií, účtovníctva, riadenia a ekonomiky. Okrem svojej interdisciplinarity mala táto konferencia poskytnúť platformu pre konštruktívny dialóg o týchto dôležitých otázkach.

Téma konferencie: Podnikanie v turbulentnom prostredí

Programovými sektormi boli:

  1. Ekonómia
  2. Financie a účtovníctvo
  3. Manažment
  4. Marketing

Inovačné partnerské centrum bolo na konferencií zastúpené doc. PhDr. Františkom Pollákom, PhD. a riaditeľom Mgr. Jozefom Šimkom, ktorí viedli sektor Marketing, v ktorom boli zástupcovia Thajska a Nemecka.